Tillsvidareprisavtalet tas bort – ersätts med Anvisningspris

Kunder som trots påminnelse har ett elavtal som de inte förlänger, får fr o m april ett ”Anvisat elprisavtal” utan uppsägningstid. Detta för att vi inte vill tvinga kunder in i ett automatiskt tidsbundet elavtal.

Vilka kunder gäller detta?
Kunder som tidigare haft ett tillsvidareprisavtal är de kunder som inte gjort ett aktivt val av elleverantör eller inte bytt avtalsform hos oss. Det kan även röra sig om kunder som – trots två påminnelser om att befintliga elavtal löper ut och därför ska omtecknas – ej har gjort detta. Detta är helt enligt de avtalsvillkor som aviserats kunden vid avtalstecknandet, men vi vill inte på något sätt intvinga kunder i ett automatiskt tisdbundet elavtal. Därför ändrar vi på upplägget.

Mer flexibelt avtal
Alla kunder som har ett elavtal som de inte förlänger trots en påminnelse kommer fr o m april 2014 att i stället hamna på ett ”Anvisat elprisavtal” utan uppsägningstid.
Det är nu endast kunder som flyttar in på en ny anläggning och inte gör ett aktivt val om elavtal/elleverantör som hamnar på detta ”Anvisade elprisavtal”. Det är ett avtal som man kan snabbt avsluta om man väljer att byta till annat avtal hos Helsinge Elhandel, eller med minst 14  dagars varsel om man vill byta elleverantör.
Denna avtalsform kan också bli aktuell om en annan elleverantör på marknaden som är elleverantör till en kund inom Elektra Näts område önskar att häva avtal på grund av bristande betalning.

Kunder med ”Tillsvidareprisavtal” kommer från och med 2014-04-01 att få denna avtalsform om de inte valt annat upplägg innan dess.

Har du frågor om detta?
Ring oss gärna på  0271-274 50 eller maila kundtjänst på info@helsingeelhandel.se

 

 

Comments are closed.