Vilken information samlar vi in om dig?

Vi värnar om våra kunder och anställda. Det innebär att vi alltid ser till att samla in och använda personlig information ansvarsfullt och med hänsyn till din integritet. Det är viktigt för oss att känner till vilken information vi samlar in om dig och att du känner dig trygg i hur vi använder den.

För att vi ska kunna erbjuda våra tjänster, som till exempel el- leveranser eller installationer, behöver vi samla in viss personlig information. Du kan komma att direkt, eller indirekt, behöva lämna information om dig själv på olika sätt. Exempel på när är:

  • När du beställer ett arbete för egen del eller som ombud för ett företag.

  • När du använder ”mina sidor”

  • När du kontaktar oss, använder ”mina sidor” eller besöker våra hemsidor.

    När du beställer, eller tecknar ett avtal med oss, så behöver vi veta vem du är och var du vill att dina ”tjänster” ska levereras. Informationen används även för att uppfylla juridiska krav.

    Önskar du mer information om hur vi värnar om din integritet kan du läsa vår dataskyddspolicy som detaljerat förklarar hur vi hanterar dina personuppgifter.

    Hur använder vi din information?

    Det finns olika scenarion där vi behöver hantera din personliga information. Några exempel på dessa är:

  • Vi kan behöva bekräfta din identitet innan vi godkänner en beställning. Det gör vi för att säkerställa att köpet är riktigt och att det verkligen är du som beställer.

  • Vi kan behöva utföra en kreditbedömning.

  • Vi måste redovisa dina uppgifter till skatteverket för att du skall kunna använda ROT avdrag.

    Önskar du mer information om hur vi värnar om din personliga integritet kan du läsa vår dataskyddspolicy som mer detaljerat förklarar hur vi hanterar personuppgifter.